Tiedote – Harjuun uusi talliyrittäjä

Tallin vuokra- ja yhteistyösopimus

Harjun Oppimiskeskus Oy on tehnyt sopimuksen uuden talliyrittäjän kanssa. Anne Ebdyn omistama yritys Pikkusuokin talli aloittaa toimintansa Harjun Oppimiskeskus Oy:ltä vuokratuissa tiloissa 1.8.2020. Uuden sopimuksen myötä yrittäjävetoinen täysihoitotallitoiminta jatkuu Harjussa keskeytyksettä. Tallin ensisijaisia asiakkaita ovat Harjun oppimiskeskuksen opiskelijoiden hevoset, mutta mahdollisia vapaita tallipaikkoja vuokrataan myös sopimuksesta muille asiakkaille.
Uuden sopimuksen myötä Harjun oppimiskeskuksen hevosalan oppimisympäristöt monipuolistuvat ja opiskelijat pääsevät aktiivipihaton lisäksi oppimaan karsinatalliympäristössä. Pikkusuokin tallissa järjestetään opettajajohtoista opetusta sekä toteutetaan opintoihin sisältyvää työpaikalla järjestettävää koulutusta opetussuunnitelmien tavoitteiden mukaisesti.

Matkailun yhteistyö ja kehittäminen

Harjun Oppimiskeskus Oy aloittaa lisäksi yhteistyön Pikkusuokin tallin kanssa hevosmatkailussa. Yrittäjä tarjoaa hevosmatkailulomia ja vaelluksia sekä ulkomaisille että kotimaisille asiakkaille. Aktiivisesti myynnissä ovat tällä hetkellä jo kesäkaudelle 2021 sijoittuvat lomajaksot. Yrittäjä jatkaa jo olemassa olevaa yhteistyötään saksalaisen ja englantilaisen ratsastusmatkatoimiston kanssa.

Saksalainen Pferd & Reiter -matkatoimisto tarjoaa ratsastusmatkoja Suomessa Pikkusuokin tallille ja toisena matkatoimiston suomalaisena ratsastuskohteena on Lappi. Englantilaiselle Far and Ride -matkatoimistolle Pikkusuokin talli on ainoa Pohjoismaiden kohde Islannin lisäksi. Pikkusuokin tallin erityisenä vetovoimana ulkomaisille asiakkaille on Suomen kansallishevosrodun, suomenhevosen käyttäminen hevosmatkailussa. Hevosmatkailun toimintaperiaatteena on, että yrittäjä järjestää sekä toteuttaa ohjelman ja toiminnan asiakkaiden kanssa. Harjun Oppimiskeskus Oy tarjoaa majoitus- ja ruokapalvelut yrityksen asiakkaille yhteistyösopimuksen mukaisesti.

Yhteistyölle on hyvät lähtökohdat ja suuret odotukset. Yhteistyön toivotaan tuovan alueelle lisää uusia matkailijoita ja elävöittävän matkailutoimintaa koko Kaakkois-Suomen alueella.

Lisätietoja:

Rehtori Pauli Karihtala puh 0400 358 761, pauli.karihtala@harjunopk.fi